Kariyer Fırsatları / AVEKS A.Ş.

DIŞ TİCARET OPERASYON UZMAN YARDIMCISI

Başvurular için kapanış tarihi: 01/31/2024

Aveks A.Ş. Demir-çelik, döküm ve alüminyum sektörlerine yurt dışından hammadde (kıymetli metal) getiren ve Türkiye’de ihracat yapan, üreticilere tedarik sağlayan bir trader firmadır.

Şirketimiz 80 kişilik olup çalışanların %70’i beyaz yakalı ve yoğunlukla Metalurji ve Malzeme Mühendislerinden oluşmaktadır. Şirketimiz 3 ayrı lokasyonda hizmet üretir. İç Ticaret ve Merkez ofisimiz İMES’de, Dış Ticaret ofisimiz Ataşehir Palladium Tower’da, Gebze de ise Lojistik departmanımız ve depomuz bulunmaktadır.

Türkiye’nin ilk 150 firması içinde yer alan Aveks A.Ş., alanında İthalat-ihracat ve transit ticaret gerçekleştirerek dünya metal ticaretinin önemli bir oyuncusudur. Hindistan, Çin, Ukrayna, İsviçre ve Mısır’da temsilcilikleri bulunmaktadır.

Dış Ticaret departmanımızda operasyon uzman yardımcısı olarak görev alacak yetiştirmek üzere “Dış Ticaret Operasyon Uzman Yardımcısı” arayışımız bulunmaktadır. Dinamik bir ortamda çalışmaya hazır, stres yönetimi becerisi yüksek ve takım çalışmasına yatkın yeni bir aday arıyoruz.


NİTELİKLER:

En az Lisans diplomasına sahip olup üniversitelerin İİBF Fakültelerinden mezun veya Uluslararası Ticaret, İşletme, Lojistik, Denizcilik İşletmeciliği vb. bölümlerinden mezun,
Tercihen ithalat, ihracat ve transit ticaret alanlarında en az 6 ay -1 yıl deneyimi olan,
Çok iyi derecede yazılı ve sözlü İngilizce bilgisi (Seviye C1-C2) olan,
Dış Ticaret ve Operasyon bilgisine sahip,
İyi derecede Excel, MS Office ve tercihen Logo Tiger programı bilgisine sahip,
Tercihen İstanbul Anadolu yakasında ikamet eden,

İŞ TANIMI:

Akreditif işlemler ile akreditif analizi yapmak,
Sözleşme şartlarına uygun olarak operasyonu takibi ve raporlamasını yapmak,
Nakliye organizasyonu ve sigortalarını yapmak,
Yurt içi ve yurt dışı sertifikasyon işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
Sevk evraklarının kontrol, takip ve belirtilen süreler içerisinde teminini sağlamak (Incoterms bilgisine sahip olmak),
Hizmet ödemelerinin sözleşme şartlarına uygun olarak Finans birimi ile koordineli olarak gerçekleştirilmesini sağlamak,
Orijinal sevk dokümanlarının mal varışı öncesinde gümrük birimine teslimini sağlamak,
İhracat ve transit gümrüklere ilişkin operasyonları gerçekleştirmek,
Antrepo devir işlemlerini Dış Ticaret, İthalat ve Gümrük birimleri ile koordineli olarak gerçekleştirmek,
Dosya kapamalarını gerçekleştirmek ve evrakların ilgili birimlerine teslimi sağlamak, arşiv işlemlerini gerçekleştirmek,
İlgili yasa ve yönetmelikler hakkındaki gelişmeleri takip etmek,
Tüm dış ticaret operasyonlarının raporlarını hazırlamak ve yönetime sunmak,

DİĞER YETKİNLİKLER;

Analitik düşünceye sahip, dinamik
Yazılı ve sözlü iletişim becerileri kuvvetli,
Sorumluluk bilinci yüksek,
Problem çözmede girişimci ve yaratıcı,
Sonuç Odaklı ve Hızlı Karar Verebilen,
Öğrenmeye açık ve araştırmayı seven,
Mevcut müşteri ilişkilerini devam ettirebilecek,
Takım çalışmasına yatkın,
İşbirlikçi, zorlu ve dinamik bir ortamda, hızlı ve sonuç odaklı çalışabilecek
Ek Bilgilendirme:

– Şirketimizde hafta sonu çalışması yoktur.

– Özel Sağlık Sigortası, BES fonuna aylık katkı uygulaması ve yıllık 13 maaş ödenmektedir.

– Diğer tüm ayrıntılar ön telefon görüşmesinde paylaşılacaktır.